Pages

.

Maria tankar




och hon gömde allt och begrundade detta i sitt hjärta.......
Innuti mig finns en Maria


                                                             Jag är en Maria.
                                                             En begrundare...
                                                             en grubblare

                                                             en hjärte gömmare

                                                             mitt hjärta är fullt av gömmor

                                                             Små och stora händelser
                                                             Små livstankar som får växa och gro.
                                                             Tårar som inte blivit gråtna vattnar de små tankarna.

                                                            Skratten som inte skrattats värmer fröna
                                                            av tankeskärvor

                                                            Mina Maria tankar är min hemlighet.
                                                           


                                                            Våga tänka Dina Maria tankar!
                   I dag kanske ditt barn började skolan, en svindlande tanke för en mamma.
                   Det är tillåtet att känna och tänka! Att njuta av stunden och förundras.
                                                              Att förundras över livet!









No comments:

Post a Comment

.