Pages

.

Hösten 2013

Crysantemum- Jag talar sanning
Förra helgen var det dags för Naisten viikonloppu i Lapua. En otrolig helg! Ni kommer att få se mera bilder därifrån så småningom. Jag hade fått i uppgift att dekorera festsalen och göra ett stilla rum. Ett bönerum och  rum för vila. Under sommaren och hösten har jag njutit av att måla. Akryl och kol målar jag helst. Många av tavlorna har varit bönetavlor för mig själv och ett sätt att bearbeta mina egna frågeställningar och funderingar om livet. Tavlorna fick bli bönetavlor i det stilla rummet. Eftersom jag nu studerar till bildkonstnär känner jag stor tacksamhet över att få kombinera det som mitt hjärta brinner för det kreativa och kvinnoarbet inom församling och kyrka. Jag kommer antagligen att fortsätta måla med fokus på meditativ konst. I alla fall är det min egen önskan. Men det är det upp till Herren att visa vad han har för planer med mitt skapande.

Nu har jag igen försökt ställa in mitt fokus mot smyckestillverkning. Julmarknadernas tid är här och efter några år av stilje på den fronten ser jag framemot att få möta intresserade marknadsbesökare igen.  

No comments:

Post a Comment

.