Pages

.

Pärlshopping & Smyckesbeställningar

Jag fick en del beställningar på halsband på Smyckesvisningen hemma hos Malin förra helgen, så jag behövde ta mig en tur till Lottas Design och fylla på mina pärllådor med bla lite gurksilver, silverhjärtan, glasbumlingar och lite annat smått och gott. Lotta berättade att hon även att öppnat en webbutik och det är fraktfritt!!
Priser på några av sakerna jag köpte:
glasbumlingar 10kr/st
glaskuber 3kr/st
Silverhjärta 30kr/st
Kedjor ca 50-85kr/kedja

Tyvärr var silverkedjan med små ovaler i slut hos Lottas Design men hon ska snart få hem den igen. (Pernilla och Anki (Malins granne) jag gör era halsband så fort Lotta har fått hem kedjorna igen).

Jag har varit hemma sjuk några dagar, febrig och hostig. Inte alls roligt... så igår gick jag till doktor Ulf (Familjeläkarna på Ågatan i Linköping) och fick lite penicillin och hostmedicin.
Det är så himla skönt att få komma till samma läkare, och det blir ju inte sämre när han är trevlig och lyssnar och tar sig tid. Aldrig är det några problem att få tid hos honom heller, jag har de senaste två gångerna ringt och beställt tid och fått komma dagen därpå. Känner mig genast mycket piggare efter 1½ dag med penicillin så i kväll ska jag pyssla och smycka lite :-)

Följande beställningar ligger:
(om jag har missat något - hör av dej!)

Anki (Mjölby)
svart halsband m vaxad lintråd och organza
(ledsen gumman, jag har inte glömt bort dej det är bara tiden som springer iväg)
Mia
Silvertrasselhjärta
Anki (Malins granne)
silverkedja m små ovaler + svarta glaspärlor + grå grövre kedja + silver hjärta (liknande 11 053 'The fragrance linger on and on' som Monika köpte)
Pernilla
en klase med ljusrosa pärlor + silverkedja m små ovaler m rosa detalj baktill (liknande 11 076 'Thank you for being who I want to get out of the hospital for') Jag vet precis vilken pärla jag ska sätta på detalj baktill på detta halsband!!
Lisa
ca 90cm långt halsband m mycket gurksilver och några vita sötvattens, sea shell pärlor i. Ena änden kommer sluta med en liten klase pärlor och i den andra kommer det sitta en karbinhake så att man kan variera längden på halsband precis som man vill.
Camilla
Swarovski boll med kulkedja i silver.
Jag kommer göra era halsband så snart jag kan och jag skickar ner de färdiga halsbanden till Malin (med post eller Malins mamma om hon ska hälsa på snart). Jag gör dem i den ordning jag har fått in dem.

Den 15:e juni har vi bokat in en smyckeskurs i Jönköping igen, det blir steg 2 och lite mer avancerade smycken. Jag har hört önskemål om att göra silvertrassel och få arbeta med silverdetaljer och kedjor. Om ni har fler önskemål är det bara att maila eller lämna en kommentar här på bloggen!







//Kramelikram Frida

No comments:

Post a Comment

.